Animiran film na Kitajskem in ideologija, 1940.-1970. leta. Bojevite lutke, napisala Olga Bobrowska

 

Nedelja, 1. 10. 2023 ob 14.00 / Vetrinjski dvor, velika dvorana

Založba: CRC Press (Taylor & Francis Group)

Knjiga preučuje animirano propagando na celinskem Kitajskem od štiridesetih do sedemdesetih let 20. stoletja. Analize štirih lutkovnih filmov prikažejo tesno, a dinamično vez med animacijo in maoistično doktrino. Prvo poglavje kontekstualizira okoliščine produkcije in ideološko vsebino (t. i. koncept nove demokracije) filma Cesarjeve sanje (1947) avtorice Bo’er Chen, prvega lutkovnega filma t. i. Severovzhodnega filmskega studia v Čangčunu. Zatem sledi analiza umetniške, intelektualne in ideološke podlage lutkovnega filma Chaoquna Zhanga Sanmaova popotovanja (1958), predvsem v navezavi s tradicionalno revolucionarno vizualno in stripovsko umetnostjo. Zadnji dve poglavji skušata orisati ustvarjanje Leija Youja, kontroverznega režiserja, močno povezanega z ideološko radikalnimi maoističnimi tendencami. V tej razpravi so predstavljena sredstva in metode animiranih lutkovnih filmov v skladu z ideološkimi načeli Maa Zedonga v prvi polovici šestdesetih let (Petelin poje opolnoči, 1964) in med kulturno revolucijo (Osma četica, 1973).


Olga Bobrowska

je doktorica družboslovja in umetnosti (doktorirala je na Jagelonski univerzi v Krakovu leta 2020; trenutno poučuje na Pedagoški univerzi v Krakovu). Aktivno raziskuje področja animacije, filma in kulturne teorije ter je aktivna filmska kritičarka in kuratorka. Pretežno se ukvarja z animacijo, propagando, vizualnim diskurzom ideoloških doktrin, težavami politiziranega predstavništva, narativnimi teorijami, adaptacijami, feminizmom in sinologijo.

 
Natalija Bračko